Araçta oluşan değer kaybını talep etmenin koşulları nelerdir?

Halil İbrahim tarafından tarihinde yayınlandı

Araçta oluşan değer kaybını talep etmenin koşulları nelerdir?

Kişilerin araçlarında oluşan değer kaybını talep edebilmelerinin bazı koşulları vardır. ilk olarak araçta değer kaybı oluşmasına neden olan trafik kazasında karşı yan asli kusurlu olmalıdır, yani kişi kendi kusuruyla aracında oluşan değer kaybını diğer yandan talep edemez, kusur oranı oranında da değer kaybı talep edilebilir.

Değer kaybı talebi iki yıllık zamanaşımı süresine tabidir, yani araç sahibi aracının kazaya uğradığını ve değer kaybına uğradığını öğrendiği andan itibaren iki yıl ve her halükarda da kazadan itibaren on yıl sonrasında bu talep hakkını elinden yitirir. Araçta elbette tespit edilebilen maddi bir kayıp oluşmalıdır.

Hukuki bir yola başvurmadan önce karşı yan araç sahibini, sürücüsü farklıysa bu kişiyi ve varsa zorunlu mali mesuliyet sigortası da denilen trafik sigortasının poliçesini yapan sigorta şirketini bu taleple ilgili temerrüde düşürmek faydalı olur. (Sigorta şirketine yeni düzenlemelere göre temerrüde düşürmek zorunlu olmuştur. Aksi durumda açmış olduğunuz davanız reddedilecektir.)Eğer değer kaybı karşı yanın zorunlu mali mesuliyet sigortasını yapan şirketten talep edilecekse bu durumda karşı yanın kaza anında mevcut ve geçerli bir zorunlu mali mesuliyet sigorta poliçesi bulunmalıdır ve sigorta şirketinin teminat tutarı bu değer kaybını karşılayabilmelidir.

Bu konuda hak kaybına uğramamak için hukukçu kişilerden yardım almanızda fayda olacaktır.

SAYGILARIMLA

Av. Halil İbrahim YAVUZ