ARACINI SATAN KİŞİ DEĞER KAYBINI ALABİLİR Mİ? ZAMANAŞIMI SÜRESİ NE ZAMAN BAŞLAR?

tarafından tarihinde yayınlandı

ARACINI SATAN KİŞİNİN DEĞER KAYBI ALACAĞI;

1 Haziran 2015 tarihinde yürürlüğe giren Karayolları Motorlu Araçlar Zorunlu Mali Sorumluluk Sigortası Genel Şartları’na göre; kaza tarihi ile sigortaya ihbar tarihi arasında aracını satmış olan kişiye ‘değer kaybı’ tazminatı ödenmiyordu. Bir başka ifadeyle aracını zarara satanlar sigortadan tazminat talep edemiyordu. Ancak yeni uygulamaya göre aracını satan kişide değer kaybını alabilmektedir. Bu sebeple, aracı değer kaybına uğran kişinin aracını kazadan sonra satmış olsa bile, aracının uğramış olduğu değer kaybını hem kendi aracına hasar veren aracın ruhsat sahibinden, hem sürücüsünden hemde sigortasını yapan şirketten talep edilebilir.

Danıştay’ın yeni aldığı bir karar kazaya karışıp araç değeri düşen ancak, aracını elden çıkarmışların imdadına yetişti. Danıştay, 2015’teki düzenlemenin yürütmesini durdurarak, aracını satan kişilerin de değer kaybı tazminatı alabilmelerinin önünü açtı (itiraz no: 2017/176). Artık aracı satanlar 2 yıl içinde karşı tarafın sigortasından tazminat isteyebilir.

Aracın değer kaybı hesaplanırken, o günkü şartlardaki emsal ikinci el değerine bakılır. Kazadan önce aracın değeri, modeli, üretim yılı, kilometresi, tamir edilen parçanın özelliği ve hasar oranı dikkate alınır. Bu duruma göre aracın kazalı piyasa değeri bulunuyor. Sonra aradaki fark hesaplanıyor. Ortaya çıkan rakam değer kaybı oluyor. Yapılacak işlemler sonrasında da sorumlu Sigorta Şirketleri bu değer kaybını ödemek zorunda kalmaktadır.

Aişe Zeynep Boğu · 19 Haziran 2018 09:03 tarihinde

Aracımızı satmadıysak yine de değer kaybını 2 yıl öncesine kadar mı talep edebiliriz?

Halil İbrahim · 30 Ağustos 2018 18:48 tarihinde

Evet değer kaybı için kaza tarihinin üzerinden yılın geçmemesi şart.