ARAÇ DEĞER KAYBI NEDİR? ARAÇ DEĞER KAYBI NASIL HESAPLANIR? ARAÇ DEĞER KAYBI NASIL TAHSİL EDİLİR? ARAÇ DEĞER KAYBINDA ZAMAN AŞIMI SÜRESİ

ARAÇ DEĞER KAYBI NEDİR?

Ülkemizde hergün onlarca maddi hasarlı trafik kazası meydana gelmektedir. Bu trafik kazalarındaki araç değer kaybı, kaza sebebiyle onarım gören araçların ikinci el piyasa değerlerinde meydana gelen maddi kaybı ifade eder.

Aracınız kazada herhangi bir hasar görmüşse tamamen ve en düzgün şekilde tamir edilmiş olsa dahi aracınıza kazadan önceki maddi değer verilmemektedir. Bu maddi kayıp aracınızdaki değer kaybını ifade eder.  Bu konuda dikkat edilmesi gereken husus hasar gören bölgenin hiç onarım görmemiş ya da benzer nitelikte bir onarım görmemiş olmasıdır. Aynı bölgeden daha önce onarım gören aracın tekrardan değer kaybına uğrama gibi bir durumu söz konusu değildir.

Örnek olarak; daha önce başka bir kaza sebebiyle boyanan bir parçanın daha sonra başka bir kaza sebebiyle tekrar boyanması değer kaybına sebep olmazken; bu parçanın değiştirilmiş olması ülkemiz koşullarında değer kaybına sebep olabilecektir.

Araç değer kaybı tazminatından kazada kusurlu bulunan tarafın araç sahibi, sürücüsü ve trafik sigortası müteselsil ve müştereken sorumludur.

ARAÇ DEĞER KAYBI NASIL HESAPLANIR?

Araç değer kaybı hesaplamasında hasar gören aracın;

* Hasar geçmişi ve niteliği, Kilometresi, Marka ve model bilgisi, Üretim yılı, Trafiğe çıkış tarihi, Pazar değeri

Ve bunlar gibi bir çok faktör dikkate alınarak hesaplanır.

ARAÇ DEĞER KAYBI NASIL TAHSİL EDİLİR?

Araç değer kaybı tazminatından kazada kusuru bulunan tarafın araç sahibi, sürücü ve trafik sigortası müteselsil ve müştereken sorumludur.

Yapılacak değer kaybı tespitinden sonra kazaya sebep olan aracın sürücüsü, ruhsat sahibi ve sigortacısından herhangi birine ya da tümüne birden dava açabilirsiniz. Ancak sigorta şirketine karşı açılacak davalarda 15 günlük başvurudan sonra yasal bekleme süresinin doldurulması gerekir. Aksi halde sigortaya karşı açılacak davanız reddedilecektir.

Ayrıca sigorta şirketlerine karşı açılacak davalar için araç değer kaybı ekspertiz raporu ile Sigorta Tahkim Komisyonuna başvurarak araç değer kaybı tazminatını tahsil edebilirsiniz.

ARAÇ DEĞER KAYBI ZAMAN AŞIMI SÜRESİ

Araç değer kaybı davalarında zaman aşımı süresi 2 yıldır.

Zamanaşımı süresi kaza tarihinden itibaren başlar. Son iki yıl içinde kaza yapmışsanız araç değer kaybınızı talep edebilirsiniz.

Aracınızdaki değer kaybı bedelinin tahsilinde konusunda uzman hukukçu kişilerden yardım almanızda fayda olacaktır.