Araç Değer Kaybı Nedir? Araç Değer Kaybı Davası Dilekçesi Örneği Araç Değer Kaybı Davası Nasıl ve Kime Açılır?Araç Değer Kaybı Davası Zaman Aşımı. Araç Değer Kaybı Nasıl Hesaplanır?

Halil İbrahim tarafından tarihinde yayınlandı

Araç Değer Kaybı Nedir?

Bir trafik kazası araçların tamir işlemleri yapılsa da araç artık kazalı olduğu için ikinci el araç statüsüne inmiş olmaktadır. Aracın değeri bu durumda geçmişe göre düşmüş olacaktır.  Hem araç sahibi hem de alıcılar artık o araca eski değerini vermezler. Yine bildiğiniz gibi ikinci el araç satışlarında en önemli kriterlerden birisi de aracın herhangi bir kazaya karışıp karışmadığı ya da üzerinde boya olup olmadığıdır. Bu durum aracın satılmasını zorlaştırır ve piyasasını düşürdüğü için maddi değer kaybı yaşatır. Bu yaşanan maddi kayba aracın değer kaybı denilmektedir. Bu değer kaybının giderilmesi için gerekli kriterlerin sağlanması halinde telafisi mümkündür.

Araç Değer Kaybı Davası Açılması İçin Gerekli Evraklar Nelerdir?

Araç değer kaybı davası açılırken konusu ve talebi yazılmış dava dilekçesine, kaza tespit tutanağı, ekspertsiz raporu, servis raporu ve servis faturası, Sigorta poliçesi, Aracındaki hasara ait fotoğraflar, Tanıkların isimleri ve adresleri ile tanıklık edecekleri konuları gösterir tanık listesi, Araç kiralanmış veya ticari kaybı varsa fatura ve belgeler.

Trafik Sigortası Şirketi ( Kasko ) Araç Değer Kaybını Karşılar Mı ?

• Araç sahibinin yaptırmış olduğu kasko kapsamına içerisinde aracın bütün onarım işlemleri dahildir. Ancak kasko şirketlerinin birçoğu bu tamir ve bakım işlemleri sonucunda meydana gelen araç değer kaybını karşılamazlar. Çok düşük bir olasılık olsa da araç değer kaybını karşılayan sigorta şirketlerini bulabilmeniz mümkündür. Peki sigorta şirketi araç değer kaybını karşılamıyorsa, araç değer kaybı nasıl karşılanır? Bu durumda geriye kazaya sebebiyet veren sürücüden, karşı taraftan bu değeri karşılama seçeneği kalıyor. Araç değer kaybını almak için karşı tarafa dava açmanız gerekiyor.

Araç Değer Kaybı Davası Nasıl ve Kime Açılır?

Araç değer kaybı davası kazaya sebebiyet veren kişiye, sigorta şirketine ve aracın ruhsat sahibine karşı açılmaktadır.  Aracın değer kaybının tespitine yönelik  araç değer kaybı davası açılır. Bu davanın hukuki olarak dayanağı Borçlar Kanunu’nun 122. Maddesidir. Bu maddeye göre karşı taraf kazada bir kusuru bulunmadığını ispat etmek zorundadır. Şayet ispat edemiyorsa araçta meydana gelen kaybı ödemekle yükümlüdür.

Araç değer kaybı davası nasıl açılır?

Dava sürecinde aracınızda meydana gelen hasarın miktarını talep edebileceğiniz gibi, aracın tamiri için gereken zararı ve araç hasarlı olduğu için uğradığı değer kaybını da karşı taraftan talep edebilirsiniz. Şayet araç kiralık ise ayrıca ulaşım giderlerini de karşı taraftan talep etmeniz mümkündür.  Sigorta şirketine karşı değer kaybı davası açmadan önce sigorta şirketine başvuru yapılması ve 15 günlük yasal süre beklenilmesi gerekir. Bu yasal süre içinde ödeme yapılmaz ise ancak dava açılır. Aksi durumda davanız reddedilir.

İLETİŞİM:

SAYGILARIMLA